Måltidskasser er mere populære end nogensinde før

I en travl hverdag, hvor man skal balancere børn, job og diverse obligatoriske gøremål, er det nemt at nedprioritere aftenmåltidet. Når dagen nærmer sig sin afslutning, og der skal trylles i køkkenet, er der sjældent meget mentalt eller fysisk overskud til at hive en lækker kanin op ad hatten, hvorfor mange ender med at ty til kedelige færdigretter eller usund take-away.

Sådan behøver det dog ikke være, og noget tyder faktisk på, at mange danskere har fået øjnene op for løsningen på netop ovenstående problemstilling. De senere år har leverandører af måltidskasser oplevet stigende efterspørgsel iblandt forbrugere, og meget tyder på, at den opadgående interesse kommer til at fortsætte det næste stykke tid.

Flere danskere har fået øjnene op for måltidskasser

Leverandørerne af måltidskasserne gør naturligvis deres for at gøre danskerne opmærksomme på måltidskassernes fortrinligheder, men selv enorme markedsføringsbudgetter kunne næppe gøre, hvad pandemien førte til.

I takt med at der blev skruet op for restriktionerne og vi alle bevægede os mindre og mindre uden for vores eget hjem, blev der tænkt mere og mere kreativt. Når man ikke længere kunne gå i supermarkedet, gav det god mening at få bragt måltiderne til sin adresse, og det var netop her måltidskasserne passede helt perfekt ind.  

Flere af de største leverandører af måltidskasser herhjemme, kunne berette om øget omsætning under nedlukningen af samfundet. Nu er alt åbnet op igen, og selvom det er lidt tidligt at sige noget endegyldigt, er der gode chancer for, at mange fortsat vil gøre brug af måltidskasserne, selvom man nu sagtens kan tage ud og handle.

Flere søgninger på måltidskasser end tidligere

En måde at vurdere interessen for et givent emne i befolkningen, er ved at se på danskernes søgninger hos Google, og gør man det, er der ingen tvivl om, at interessen for måltidskasser er eksploderet.

Ifølge søgeordsværktøjet Ahrefs, var der i januar ’20 omkring 20.000 søgninger på ordet ’måltidskasser’. I samme måned året efter var dette tal mere end fordoblet og var nu på 44.000 søgninger på blot en enkelt måned.

Der er kommet nye spillere til

En anden indikator for, at populariteten og efterspørgslen af måltidskasser er stigende, er, at der det seneste stykke tid er kommet flere nye leverandører til.

Den helt store spiller på det internationale marked for måltidskasser, HelloFresh, er stadig relativt ny på det danske marked, men er siden sin ankomst i 2020 blevet en velkendt og etableret spiller herhjemme.

Ligeledes er der også dukket adskillige platforme op, hvorpå man kan danne sig et overblik over udvalget af måltidskasser.

Særligt børnefamilier er begejstrede

Mange har travlt i hverdagen, men børnefamilie har ofte særligt travlt, fordi der altid er noget, som skal klares. Hvis ikke der er overarbejde på jobbet, er der sikkert en fodboldkamp, som barnet skal til, lektier som barnet skal have hjælp med osv.

Netop børnefamilier kan derfor spare meget tid ved at abonnere på måltidskasser, fordi der ikke længere skal handles ind, planlægges mad for ugen og tilberedes måltider i køkkenet.

Sammenligner man forskellige segmenter af befolkningen er det da også ganske tydeligt, at det især er børnefamilierne, som benytter sig af måltidskasser. 8 % af børnefamilier køber således måltidskasser minimum én gang om ugen. Sammenligner man med det midaldrende segment er det kun omkring 3 %, som får leveret en måltidskasse hver uge.

Skal du med på bølgen?

Med ovenstående i mente, kan der ikke være meget tvivl om, at måltidskasser er populære som aldrig før. Har du endnu ikke selv prøvet en måltidskasse, er det ikke for sent at hoppe med på bølgen.

Skal du have hjælp med at finde den bedste måltidskasse til dig og din familie, kan du besøge https://godappetit.dk/, hvor du har mulighed for at sammenligne nøgleinformationer som fx priser og tilberedningstid. Du finder også aktuelle rabatter og dybdegående anmeldelser af de mange leverandører af måltidskasse-løsninger.

Se også

International pandekagedag vinder indpas i Danmark

International pandekagedag

Den internationale pandekagedag falder hvert år den først tirsdag efter fastelavn. Bagved denne gamle tradition …

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.